سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیج دانشجویی آموزشکده سما مشهد

معرفی بسیج دانشجویی سما

جمعه 88 آبان 22 ساعت 10:41 عصر

 

بسیج دانشجویی در این واحد آموزشی در راستای ارج نهادن به فعالیت های مختلف فرهنگی ، علمی خبری ، سیاسی و مذهبی به عنوان یک تشکل دانشجویی در سال 1387 آغاز به فعالیت کرد .

این مجموعه در بر گیرنده انواع سلیقه ها های فکری در چارچوب التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی می باشد .

 

تشکل بسیج دانشجویی در دو بخش خواهران و برادران مشغول به فعالیت است . این مجموعه علاوه بر فعالیت های فرهنگی و سیاسی اقدام به برگزاری اردو های مختلف دانشجویی ، انتشار ماهنامه اینترنتی و برگزاری مراسم سالگرد شهدا ، تشکیل هسته های علمی و پژوهشی ، برپایی جلسات و نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی در مناسبت های مختلف ، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ در راستای تحولات اجتماعی و سیاسی کشور و اعلام دیدگاه ها و مواضع مستقل خود می پردازد .

 

گفتنی ست تشکل بسیج دانشجویی در بخش برادران در پایگاه شهید محمود کاوه در طبقه دوم ساختمان سما (خیابان هفت تیر 10) و در بخش خواهران در طبقه   .......... دانشکده سماء خواهران مشغول به فعالیت است .

 

کسانی که سر بر آستان کبریایی پرستش می سایند و کبر وجود خویش را فرو می ریزند ، آن هایی که بی داعیه زر و و بی سلاح تزویز و بی ابراز زور به امداد صداقت و صراحت پای در میدان جنگ در راه اعتلای عقیده و حقیقت می کوبند و اینان همان بسیجیانند .

 

زنان و مردان صادق بی مدعا و دانشجویان تلاشگر بی هیاهو و کسانی که بی هوای نام و بی هوس نان سخن شنیدنی و پرستیدنی حسین (ع) را که می فرماید " الحیاه عقیده و الجهاد " سرلوحه فعالیت های خویش نموده اند ، معتقدند که جهاد در راه عقیده در سنگر دانشگاه ، بالا ترین نوع جهاد است.

به راستی آیا می شود از ژرفای خلوصی که در دلهای پسران و دختران دانشجوی بسیجی موج می زند و در تلاش های فرهنگی آنان جلوه می کند گذارش داد ؟ آیا می توان بحر را در کوزهای نشاند و چشمه ای را در تصویر قطره ای ترسیم نمود ؟

 

گزارش عملکرد بسیج دانشجویی دانشگاه ها طی سال های گذشته نمایه ای از فعالیت های پسران و دختران دانشجوی بسیجی در دانشگاه ها ست . ولی گسترده اخلاص و پهناوری عظمتی که در پشت این فعالیت ها وجود دارد در هیچ لوحی از الواح عالم سفلی مسطور نمی شود و حقیقت آن با هیچ چشمی رصد نمی گردد .

 

و کهکشان راز ها و اسرار ماورائی دل های تپندهای که در متن و حاشیه فعالیت های بسیج تلاش می کنند دست نیافتنی است . نهاد بسیج یکی از فعال ترین بخش های دانشگاه است که در طول سال با برپایی برنامه های متعدد و متنوع در جهت برپا کردن فضای معنوی در محیط دانشگاه نقش به سزایی دارد .

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مصطفی عدالتی | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    واحد علمی بسیج دانشجویی آموزشکده سماء
    هفته پژوهش
    بازدید از نمایشگاه بین المللی
    مژده
    درد و دل دانشجویان بسیجی و دانشجویان عام
    فعالیت های بسیج دانشجویی در نیمسال اول 88
    فعالیت های بسیج دانشجویی در نیمسال دوم 87
    فعالیت های بسیج دانشجویی آموزشکده سما مشهد
    معرفی بسیج دانشجویی سما
    سلام